چرا نام این تارنما « طلوع مهر» است؟

 

 

cartoon-trees-set-3d-model-max-obj b1c44b4b6b1fd7ebc18a097a1fb39d53-150x150چرا نام این پایگاه طلوع مهر است؟

b1c44b4b6b1fd7ebc18a097a1fb39d53-150x150طلوع مهر به چه معنا است؟

b1c44b4b6b1fd7ebc18a097a1fb39d53-150x150چه نسبتی میان نور فاطمه زهرا سلام الله علیها و علوم وجود دارد؟

 

 

 

۱٫عالم امکان به اراده خداوند سبحان، آفریده شده و هیچ شریک و انبازی برای خالق هستی نیست. نه فقط تمام هستی، از فیوضات خدای سبحان است؛ بلکه تمام فیوضات علمی و کمالی نیز از همین وجود واجب الوجود ناشی شده است و لا غیر.

۲٫ خدای سبحان برای امورات خلایق اسبابی قرار داده است. گو اینکه فرشتگان کارگزاران آفرینش اند و نیز پدیده های عالم هر یک به نوعی ماموریتی در عالم دارند و در کار طاعت و سببیت خود هستند.

۳٫ برای عوالم هستی، مراتبی هست و در مراتب، مرتبه ای هست که قلب عالم است و عرش خداوند نیز تحت سببیت آن به اذن خداوند، اداره می شود و آن چیزی نیست جز انوار طیبه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم آلاف التحیه و الثناء که به جهت همه کمالات الاهی، هر قدر که ظرف عالم امکان ظرفیت داشته این انوار طیبه از کمال سرشار هستند و توجه خدای سبحان به این محبوب های خود با توجهی که او به سایر مراتب هستی دارد، قابل قیاس نیست.

 ۴٫ حکمت آفرینش، بنا به نص قرآن کریم این است که جن و انس بواسطه عبودیت (که جوهر آن ربوبیت است) به خدای سبحان تقرب جویند (وَ ما خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونِ/ذاریات ۵۶) برای همین امر هم (درک مرتبه عبودیت) هم اسبابی هست. اگر چه اهل بیت واسطه این فیوضاتند اما باید توجه داشت که خلقت این چهارده نور طیبه، صرفا برای هدایت ما نیست. بلکه خود این انوار طیبه خود مقصود اول آفرینش اند، تا خداوند آنگونه که نهایت حدود عالم امکان اجازه می دهد شناخته و پرستیده شود.

۵٫ اما فیض حق تعالی شامل است و اشرف مخلوقات یعنی انسان که عالم اکبر در او منطوی است، نیز می تواند از سفره فیض خدای سبحان بهره های بی شمار بردارد.

۶٫ اهل بیت عصمت و طهارت علیهم صلوات الله اجمعین، صراط مستقیم به سوی خدای سبحان هستند و خود واجد کمال اند و راهی که رفته اند را می نمایند و اگر انسان همت کند راهبر او هم هستند و او را در کشتی نجات خود سوار نموده و به قدر همت این مسافر، او را به سرمنزل کمالیه می رسانند.


گفتاوردتجلی فاطمه زهرا سلام الله علیها، در عالم خاک پس از ظهور امام مهدی خواهد بود و آن زمانی است که غبار های اولیه ی پس از ظهور به زمین بنشیند و حضرت مدرسه تربیت را که عمدتا مساجد هستند بیاراید آنگاه بشر لیاقت تتلمذ و شاگردی معارف زهراء را پیدا می کند تا از زبان شاگردان او اسرار عالم را بیاموزند. این است آن مطلع بزرگ که فرشتگان در باب آن پرسش سنگین کردند و این است صبح صادقی که عشق و علم با هم یکی می شوند و این است آنچه ما آن را طلوع مهر می نامیم.


۷٫ انسان از زمان هبوط به عالم خاک، به مصایت بسیار گرفتار آمده است. اما لطف حق تعالی باز شامل انسان است و رحمت او از مسیر همین انوار موجب بعثت انبیاء و تشریع شریعت شده و انبیاء عظام برای نجات او قیام نمودند و اگر چه خیل بسیاری هدایت شدند اما بسیاری نیز گمراه و ستم پیشه شدند. به عبارت دیگر: زمین فقط زمانی روی خوش بهشتی خود را بر بشر می نماید که عدالت و صلح و محبت و رحمت الاهیه و معرفت ربانیه چنان بر جوامع بشری بدرخشد و آب گوارای معارف چنان جان ابناء بشر را سیراب کند که دنیا محلی برای باده نوشی الهی شده و انسان از راه بندگی خداوند به پادشاهی برسد.

 ۸٫ نجات بشر از خدر و نکبت هوای نفس و مظالم بی شمار خود، از وعده های دیرین خداوند است. اگر چه انبیاء عظام کوشش های بیدریغی کردند، اما آن کس که بنا است بیاید و بشریت را از این دوزخ سوزان که ما برای خود ساخته ایم، نجات دهد احدی نیست جز: بقیه الله الاعظم امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف .

۹٫ اما نکته مهم اینجاست که شیاطین و اوهام سخت در تلاشند تا ما مساله ظهور امام را در زندگی و اندیشه خود کمرنگ و بیرنگ کنیم. چرا که تعجیل در ظهور منوط به خواستن و طلب ما هم هست که اگر ما اضطرار خود را به او درک نکنیم و او بیاید همچون سایر امامان مظلوم و مقتول خواهد شد و حال آنکه امر امام مهدی با امر همه انبیاء و ائمه ممتاز و متفاوت است.(بنا نیست امام مهدی کشته شود)


هدف قیام امام مهدی برآوردن هدف آفرینش گفتاورداست و آن بر پایی جشن با شکوه بهشتی در زمین است که همه انسان ها که لیاقت شرکت در آن را دارند و پاک طینتی را از عمق جان مطالبه نموده و مشمول رحمت خدا شده اند، مست فیض و عشق خدای سبحان شوند.

 


۱۰٫ نکته مهم این است که امام مهدی فقط برای رفع و دفع ظلم ظالمان قیام نمی کند و اگر در منابع اسلامی بر این معنا بسیار تاکید شده، بخاطر شیوع ظلم بوده و مخاطبان از پنجره ی ظلم ستیزی امام،  مهدی را بهتر می دیده اند. هدف قیام امام مهدی برآوردن هدف آفرینش است و آن بر پایی جشن با شکوه بهشتی در زمین است که همه انسان ها که لیاقت شرکت در آن را دارند و پاک طینتی را از عمق جان مطالبه نموده و مشمول رحمت خدا شده اند، مست فیض و عشق خدای سبحان شوند.

۱۱٫ ظهور امام مهدی اگر چه خود، قیام به تدارک همین جشن و سرور عارفانه و همگانی است، اما محلی برای تجلی انوار طیبه و نورانی وجه الله الاعظم بی بی فاطمه زهرا سلام الله علیها است و تربیت نفوس از اول تا آخر با معارف زهرایی صورت خواهد پذیرفت، که فاطمه سلام الله علیها کوثر آفرینش است و او کارگزار اعظم خداوند و پادشاه معرفت درتمام عوالم است و اوست که حجت بر تمام حجج است. این است آن سری که پیامبر را در آستان فاطمه به تعظیم و تکریم وامی دارد و او را چنان بر صدر می نشاند که از افق چشم ظاهر بین که هیچ از افق کسانی که هنوز از درک عظمت او درمانده اند و روایت مقام او را نعوذ بالله صرفا از بیاناتی ساده می پندارند، دورمی ماند. به عبارت دیگر فاطمه ی زهراء، مادر تمام بشریت است و اوست که به اذن خدا نفوس بشر را تربیت می کند و به آستان معرفت و عبودیت خدای سبحان رهنمون و راهبر می شود.

۱۲٫ تجلی فاطمه زهرا سلام الله علیها، در عالم خاک پس از ظهور امام مهدی خواهد بود و آن زمانی است که غبار های اولیه ی پس از ظهور به زمین بنشیند و حضرت مدرسه تربیت را که عمدتا مساجد هستند بیاراید آنگاه بشر لیاقت تتلمذ و شاگردی معارف زهراء را پیدا می کند تا از زبان شاگردان او اسرار عالم را بیاموزند. این است آن مطلع بزرگ که فرشتگان در باب آن پرسش سنگین کردند و این است صبح صادقی که عشق و علم با هم یکی می شوند و این است آنچه ما آن را طلوع مهر می نامیم.

 ۱۳٫ پایگاه علمی طلوع مهر، به شوق لحظه ها و لمعه های معطر و طیبه ی فاطمه زهرا سلام الله علیها بر پا شده است. اگرچه فاطمه سرّ الله است، اما این سرّ را اهل بیت و انبیاء برای بشر تا قدر مقدور گشوده اند و برای آن سختی ها و رنج ها کشیده اند. ظهور امام مهدی با انابه به درگاه خداوند و توسل به فاطمه تعجیل و تسریع میشود. معرفت گستری و دعوت به عمل و قیام به امر امام مهدی هم از اهداف پایگاه علمی طلوع مهر است.

Save

Save

Save

image_pdfimage_print

Visits: 298

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *