قسمت اول: چیستی معرفت

مطالب مرتبط

4 دیدگاه‌

  1. hldk [utvd گفت:

    سلام علیکم استاد اگر در جایی این مطالب را تدریس می کنید بیان فرمایید انشائ الله بتوانیم بطور حضوری از محضرتان استفاده کنیم تا بهتر برایمان فهم شود

    • حمید رجایی گفت:

      علیکم السلام، برخی دیگر هم چنین پرسشی را داشته اند. اینک در حوزه مباحث معرفت شناسی تدریس ندارم. اما اگر این کار را شروع کردم احتمالاً اطلاعیه آن را در طلوع مهر خواهید خواند. ان شاء الله.

  2. مهدی مشکات گفت:

    سلام .تبارک الله کلماتکم و ملکاتکم . حظ و لذ بسیاربردیم .اما جهت فیض بیشتر ،دو پیشنهاد دارم :
    اول سبک قلم و نگارش ؛که انصافا بطور دهشتناکی دارای تنوع و تجلیات متکثر است. در قدرت جولان قلم حرفی نیست اما همین تنوع میتواند رهزنی برای سکون و تمرکز مخاطب شده و استقرار قوای ادراکی را مانع شود ضمن اینکه تعرب و اغلاق هم زیاد دارد و بطورکلی از نظر سبک نگارشی ممکن است در ردیف نثر متکلف محسوب شود.بنظربنده اگر همین نیروی نورانی و نوآورانه را در بلاغت کلام و ناظر برنثر رایج بکار ببریدمحشر خواهد شد

    دوم: در مورد ضوابط فرهنگنامه نویسی ست که عمدتا والبته عمدا رعایت نمی شود و اگر رعایت شود چه شود!..بعنوان مثال همین ماده معرفت را خوب بود نهایتا یک تعریف شسته رفته از خود معرفت و نظرات رایج و پیشینه آن مطرح میفرمودید تا نهایتا یک برگ روشنی در فرهنگ این کلمه افزوده می شد اما در وضع فعلی مخاطبی که تشنه یک جرعه معنی معرفت است را از ابتدا غرقه اقیانوسی از معانی میکنید و اگر فرد شناگری نباشد بجای سیراب شدن ،کلا سیر می شود!..درمجموع اما در مورد فرهنگ نامه رجا می توان گفت :ما با یک پدیده بزرگ و امید بخش مواجهیم که درحال شکل گرفتن است وایدکم الله تعالی لما یحب ویرضی.
    مهدی مشکات

    • حمید رجایی گفت:

      سلام علیکم و سپاس بسیار برای اینهمه قند و نبات که آورده اید. حظ و لذتان را سریان دادید با کلامتان. همه آنچه فرموده اید را قبول دارم. لیک اندک است بضاعت و مکنت حقیر. آیا یاری کننده ای هست که مرا یاری کند؟ کوشش میکنم مراعات کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *